måndag 20 april 2009

Vår dagliga rutin

Jag märkte just att vi har fått in en rutin nu, vi har nog haft den ett bra tag men det var först nu jag började tänka på den lite närmare ..


06:00 - 07:00, Nicolina vaknar och vill ha mat. 
07:20, byter blöja och placerar henne i babysittern, där hon får se på då jag lagar och äter frukost.
07:40, vi förflyttar oss till datorn, hon sitter ännu i sittern och leker med någon leksak.
08:05, hon blir trött och gnällig, jag lägger henne i vår säng och hon somnar snabbt.
09:30, hon vaknar och får mat.
09:50, lekstund.
10:35, byter vi blöja och tvättar halsen, ansiktet, bakom öronen och händerna, till sist lägger vi på vardagskläder.
11:00, får hon mat och somnar vid bröstet.
11:15,  klär jag på henne så får hon fortsätta sova på balkongen.
.. nu diskar jag, lagar mat, städar och annat jag måste ha två händer till..
14:30, Nicolina vaknar.
14:40, får hon äta lite puré. 
14:50, får hon äta sig mätt på bröstmjölk, sen byter vi blöja.
15:15, sätter vi oss vid datorn, hon får sitta i famnen på länge hon orkar, sen stiger vi upp och går runt i lägenheten.
16:00, kommer Daniel hem och äter middag, vi pratar lite om vad vi gjort under dagen.
16:20, får Nicolina sitta i Daniels famn medans vi ser ett avsnitt av Kyle XY.
17:00, får hon mat.
17:25,  klär vi på oss och far ut på promenad, eller om det behövs åker vi till prisma/ABC och handlar mat.
18:30, kommer vi hem och Nicolina får eventuellt ligga på sängen och leka sålänge vi plockar ur kassarna, sen leker vi med henne. 
19:00, byter vi blöja, sen ser vi på Kyle XY. 
19:20, får hon mat.
19:45, somnar hon i Daniels famn, där får hon sova tills hon vaknar.
21:00, vaknar hon och ser på Kyle XY. 
21:15, får hon mat.
21:30, leker vi med henne.
22:15, byter vi blöja och låter henne vara helt naken (för att hon tycker det är roligt + för att hon blir trött av det eftersom hon sprattlar så mycket just då).
22:45, lägger vi på henne en blöja och pyjamas.
23:00, får hon mat medans vi ser lite till på Kyle XY
23:20, förflyttar jag henne till hennes egen säng, där hon fortsätter sova.
23:35, ligger vi alla 3 och sover till klockan 06-07. 

Så ser nästan alla våra dagar ut, vissa dagar är förstås lite annorlunda.
Jag är ganska nöjd med vår rutin, det blir lite enformigt emellanåt men det skulle kunna vara SÅ mycket sämre med tanke på Nicolinas ålder. 

0 kommentarer: