tisdag 28 april 2009

28.4 ~ Hyll-uppsättning & regn-sånger

Klockan 13:25 - Nu först äter jag lunch.

Nicolina sover på balkongen, Daniel borde vara i Petalax och tatuera sig just nu. 
Då jag ätit klart ska jag försöka få upp en hylla på väggen som Daniel aldrig får upp, man måste ta saken i egna händer då det inte sker något.
Den är lite knepig men jag brukar oftast lyckas på ett eller annat sätt, det gäller bara att tänka outside the box.  
Ska bli kul att se Daniels min när han ser att jag lyckats med något han fann omöjligt. :)

När Nicolina vaknat måste vi iväg till affären, flera saker vi har slut på så vi blir tvugna att fara, oavsett om det regnar eller inte. 
Förr idag då jag hade henne i famnen och tittade på regnet, så sjöng jag en sång jag minns från när jag var liten:

"När solen skiner och det regnar,
så sa man ofta förr i tiden;
att nu badar nog Gud sina änglar,
då solen skiner och det regnar."

Någon annan som minns den? Jag vet att Josefin minns, för hon och jag brukade sjunga den ofta när vi var små.
Solen lyste ju i och för sig inte idag, men det är den enda sången jag kan om regn. 
Den var nog en av mina favorit sånger då jag var liten.

I alla fall, så ska jag bara äta ett knäckebröd nu och försöka få upp hyllan.  

2 kommentarer:

Kristina sa...

fick du opp hyllorna? brukar vara sammaleis jär.. karn kommer aldri ti skott så man fixar he sj! ;) ji bra så läng he int ji betongväggar.. tå bruk he va knepigan.:)

Janina sa...

Joo tå blir he knepigt :P men nej, ja ha faktiskt itt lyckats få åpp dem na enno, he visa se att e behövs en borrmaskin, vilket vi itt har :/ men ja ha fixa hjälp no, så idag borda dem kom åpp på väggin :)