fredag 3 april 2009

Ikea planer & slaskväder

Klockan är 09:22, Nicolina har varit vaken, ätit och nu har hon somnat om bredvid D.

Hon fortsätter att vakna kring 04 tiden och vill ha mat, sen sover hon vidare till 07-08.
Det var ju ett tag då hon sov hela natten, men inte nu längre. 
Hon behöver antagligen lite mer mat nu om hon har en tillväxtperiod som de sägs att de har vid 3 månaders åldern.  

Som jag skrev igår så provade jag att ge ersättning (Tutteli) igår efter middagsvilan på balkongen, ärligt talat så trodde jag inte att hon skulle godkänna det, men konstigt nog så suttade hon i sig 40ml på en gång(!) utan något gnäll, hon blev t.o.m. arg när det tog slut, men då gav jag min mjölk istället. 
Så vi får hoppas att det bara var fel märke som var orsaken till varför hon inte ville ha ersättning första gången, och att hon godkänner tutteli alla gånger. 
Ska prova ge idag igen så vi kan vara säkra på att det inte bara var något tillfälligt.

Jag fick paket från Namnnappen igår också, så nu har Nicolina en röd, rosa och en vit napp med sitt namn på, + en lila "nappburk". 
Napparna var från 3-6 mån, men de var nog lite för stora för hennes lilla mun ännu.

Vi har fixat barnvakt till andra helgen efter påsk, då ska vi till Ikea, Nicolina får vara hos sin farmor och farfar, fast det känns lite motvilligt att lämna henne ett helt dygn redan, fast jag har läst i diskussionsforum om mammor som lämnat sina 4 månaders bebisar en hel vecka, så ett dygn kan väl inte skada.  
Det är ju inte bra att bli för fäst vid sitt barn heller och aldrig vara ifrån varandra, det är ju barnet som får lida i slutändan när han/hon ska börja på dagis och inte vill att mamma ska fara.
Så jag tror att både mamman och barnet mår bara bra av att ha lite tid ifrån varandra ibland.


Idag har vi tänkt gå in till stan alla 3, vi (jag) ska till Gina Tricot och Carlings, som båda är nya i stan. Typiskt att det skulle snöa inatt, jag hade tänkt ha mina nya skor idag, men de vågar jag inte ta då det är sånt här slaskväder.
Nåja, hoppas jag hittar en ny vårjacka på någon av de nya affärerna, för en sån behöver jag! 

0 kommentarer: