lördag 25 april 2009

23 - 24 - 25 april

Idag är det 4 månader sedan Nicolina föddes. :)
23 april var vi på 4 månaders kontroll. Hon hade blivit 61 cm lång och vägde 6,035 kg.

Allt var riktigt bra, pigg och välmående såg hon ut, och det var ju tur eftersom det är just precis det hon är!
24 april klockan 07:00 for vi iväg mot Åbo, vi var framme vid Ikea 11:30, där shoppade vi loss ordentligt i 3 timmar. Efter det for vi in till stan och tittade runt och shoppade lite där också.
Åbo är rätt likt Helsingfors tycker jag, i alla fall in i stan. Där var vi till 19:00, då började vi köra hem. Vi tog ingen paus på hemvägen, och var hemma i Oravais ca. 23:20.
Trötta var vi, vi hämtade bara Nicolina och mina saker så for vi tillbaka till stan.
Vid Tesse’s café i Vassor blev vi stannade av razzia, tydligen hade Daniel fått räkningar som blivit skickade till hans storebror i Norge, som därför inte blivit betalda, så de tog nummerplåtarna och så fick han böter.
30 min fick vi sitta där och vänta på att de skulle skriva klart alla papper, han fick köra hem till Vasa, men inte mer förrän han betalat räkningarna.01:00 kom vi hem.
Då bytte vi till pyjamas på Nicolina, sen matade jag henne (vilket var mer än jävligt nödvändigt eftersom mina bröst var så fyllda av mjölk efter en hel dag utan amning, så de vid det laget var hårda som sten).
01:30 kom vi oss i säng, och sov till klockan 07:00. Då skulle Nicolina ha frukost, så hon fick det, sen åt jag min morgongröt och la mig tillbaks i sängen med Nicolina och Daniel.
09:40 vaknade vi pånytt, och då steg vi upp för gott.
Idag har vi varit ut nästan hela dagen, vi for först på långpromenad, sen på vägen hem for vi till Rewell.
+24 grader var det på balkongen idag, i skuggan, man kunde gå i kortärma, vilket många på stan gjorde idag. Då vi for hem hade vinden vänt, så det var lite kallare, men ändå skönt. Vi åt varsin glass, och då vi kom hem började jag placera ut alla saker från Ikea.

Här är en lista på allt jag/vi köpte i Åbo:

Från stan

midje bält
vår mössa (åt Nicolina)                                                   
vår vantar (åt Nicolina)       
halsband        
                                                                                                                                
Från Ikea

2x2 st svarta (kassett) lådor 
24 st bestick * 2   
8 st vit/svarta kylskåps magneter                             
6 st skåpdörrs knoppar                                                    
5 st blomfotografier                                                              
4 st knivar + knivställ                                                     
4 st wc-handdukar (vita)                                                         
2 st vita vägg hyllor                                                         
2 st olika vispar     
2 st sänglakan set           
1st 30 x 88cm tavla (som rymmer 5 foton)            
1st bestickställ
1st barnsängs lakan                                   
1st grytvante + 2 grytlappar                         
1st rosa fleece filt åt Nicolina
1st ”babyvakt”                                              
1st stor blå mjukis giraff                                               
1st rosa leksaks låda
1st röd skallra

Allt från Ikea blev sammanlagt 167, 40 €, vilket är väldigt billigt med tanke på hur mycket vi fick.

Dit ska vi definitivt igen!

2 kommentarer:

Paula sa...

Jag såg dej i Åbo på kvällen! :D

Janina sa...

På riktigt!? :D coolt!