onsdag 15 april 2009

J'ai un nouveau rêve ..

.. och det är att lära mig franska!

Jag har en ny dröm att lära mig franska, den dök upp igår. 
Den har funnits under ytan ett längre tag nog, men igår slog den till riktigt hårt!
Jag läste franska i 8:an, fast då var jag förstås så rebellisk och omogen (haha) så jag satt bara och ritade/skrev låtar på timmarna.
Vissa saker fastnade på minnet, men det mesta blandar jag ihop med tyska eftersom jag läste det samtidigt. 
Jag kan bara de vanligaste fraserna som "Jag heter Janina", "Vad heter du?", "Hur står det till?" och sånt. Det skulle vara så häftigt att kunna prata flytande.
Det får gå till min lista av saker jag ska göra innan jag dör.     

Jessica (min näst äldsta storasyster) kom hit igår kväll, hon hade köpt några saker åt Nicolina.
Haklapp/kopp/tallrik och sked + lite kläder.
Det var snällt, lilla prinsessan kan skatta sig lycklig som har 3 mostrar, alla vet ju att flickor älskar att shoppa. ;)

Nu vaknade lillen, jag skriver mer senare ..

0 kommentarer: