söndag 26 april 2009

27.4 ~ PANG! .. pollensäsong.

07:30, +10 grader i skuggan, skööönt!

Sommaren kommer springandes emot och jag hinner knappt med.
Det känns som om det var julafton igår, nu är det bara 4 dagar kvar till första maj.
Vasa har nu konstigt nog börjat kännas som mitt riktiga hem, jag får nästan dåligt samvete då det känns så, som att jag sviker Oravais, det röda huset på berget och mamma som uppfostrat mig där. 
Även om jag är rätt så självisk så har jag ett behov av att alltid finnas där för andra, det är ju rätt så bra endå, fast det finns så många (nästan för många) som inte uppskattar den egenskapen och inte ger något tillbaka. 
Men det var ju inte det som var pointen, det var det där röda huset i Oravais som sakta men säkert endast börjar kännas som mitt barndomshem, Vasa har vunnit en ny plats i mitt hjärta.
 
Idag måste jag till apoteket och köpa mer medicin mot pollen.
Då vi var ut på promenad igår blev jag plötsligt täppt i näsan och fick kliande ögon, när jag kom hem blev jag jätte trött, men bara jag varit inomhus en liten stund så försvann alla symptom och jag blev pigg igen, så det måste vara pollen.
Jag ska se om jag hittar något receptfritt som verkar bra, kan inte vänta tills jag far till Oravais nästa gång (där jag har receptet på min förra medicin) för jag är väldigt allergisk och får det svårt om jag inte får börja med medicin direkt.  
Btw, det är al och björk pollen jag är allergisk mot, möjligtvis någon annan sort också, det var ganska länge sen jag var på pricktest.
Det är just dethär som är det negativa med plötsliga varma dagar på våren, allt börjar blomma på samma gång och det går till sist knappt att vara ut för oss pollenallergiker.  

Daniel ska bara vara 1 eller 2 timmar i skolan idag, från 10-12 typ, då han kommer hem ska han på gym, sen far vi in till stan.
Något annat speciellt ska vi väl inte göra idag tror jag.

0 kommentarer: