tisdag 7 april 2009

böcker och kalsonger

Jag tycker Nicolina har blivit så stor, det brukar ju oftast vara utomstående som ser skillnaden, inte föräldrarna.. i alla fall tycker jag har hon har växt enormt! Min michelinbebis ;) <3

Mitt första år som mamma, är en bok jag har beställt.
Det är en bok där man själv får fylla i sina funderingar och "färdigheter", dessutom så finns Mitt första år som pappa från "baksidan" av boken, så får man fylla i där från varsitt håll.  

Nicolina har blivit så glad och pratsam den senaste veckan, bara hon får ögonkontakt med en så skiner hon upp som en sol, alla möjliga ljud har hon också och man hör att skrattet är väldigt nära nu. 
Hon har Daniels ett par sidenkalsonger som snuttefilt, haha!
Ända sen första gången hon såg dem har hon varit helt förälskad, hon blir helt sprallig och får tefats ögon direkt hon ser dem, kanske är det för att de har stora glada smilisar som skiner i gult på ljusblå bakgrund? De är ju ögongodis för en sån liten.  
Till slut gick Daniel med på att skänka dem åt henne, så jag tog bort knapparna och tvättade dem, så nu är de Nicolinas snutte kallingar!

Om jag lyckas få Nicolina att sova på balkongen idag, utan att gå på promenad före, så ska jag städa sålänge hon sover.
Sen så ska vi prova på potatis idag igen, och lära oss lite engelska. 
Eftersom både jag och D kan prata engelska rätt så bra, så ska vi försöka lära Nicolina också redan från början. 
Vissa har ju väldigt svårt med engelska, och det är ju trots allt det språk som man kan prata i alla länder, så det är väl rätt så bra att lära henne.
Finska kan vi ju inte alls, så det blir ju bara ett språk hon "måste" lära sig sen i skolan då!

På fredagkväll ska mamma vara barnvakt, så jag och D får vara ensamma lite. 
Vi vet ännu inte vad vi ska göra, först hade vi tänkt se nån film, men det är ju lite lamt eftersom att vi lika gärna kan göra det när Nicolina är med, så något vi INTE kan göra annars måste vi hitta på.
Får se vad det blir till. 
Igår var det 1 år och 8 månader sedan jag och D blev ett par, så grattis till oss!




0 kommentarer: