lördag 18 april 2009

Lördagen

Min vän kom inte, hon hade redan planerat något med sin pojkvän. 
Jag for till stan ensam och hittade ett par mörkblåa "jeans-tights" som jag sökt efter, jag köpte de förstås, de var billiga och snygga, dessutom så var jag bombsäker på att de skulle passa perfekt. Jag provade de genast nu när jag kom hem, de var inte perfekta. De var i storlek XS och lite för STORA!? Okej, jag köpte dem från Gina Tricot, så de är inte storleken det är fel på, annars skulle ju alla andra kläder jag köpt där ha udda storlek.
De var ju inte jätte stora, men man skulle ju tro att de skulle sitta jätte tight eftersom det var minsta storleken.  
Vad ska man göra om XS är för stort? Finns det någon mindre storlek? Haha nej, dethär är ju skrattretande. 
Whatever, jag älskar mina tandpetar ben no matter what. :)

Min äldsta storasyster Jenny kom också in till stan, vi snokade lite på H&M, sen for vi till GW galleria (heter det så?) i Stenhaga, det var första gången jag var dit.
På Lindex hittade jag en vårjacka åt Nicolina, dock bara i storlek 68, vilket var för stort, så Jenny frågade en kassörska ifall de hade någon i storlek 62 på lager, de hade de inte, MEN de hade en hos Lindex in i stan. 
Jag köpte byxorna som hörde till jackan (de hade de nog i storlek 62), sen susade vi tillbaks in till stan.
Jag fick en 30% kupong av Jenny, så jackan blev att kosta 13,95 istället för 19,95. Nice! :)
Sen skjutsade hon hem mig, så nu sitter jag här och njuter av tystnaden.
Daniel och Nicolina borde komma hem så småningom, sålänge ska jag äta mat och städa upp lite här.  

Nicolinas vårjacka och byxor

0 kommentarer: