fredag 17 april 2009

18 april

Igår var en lärorik dag för Nicolina.

För det första så började hon med ett nytt ljud, det låter som att hon härmar ett litet monster, fast ett gulligt sådant! :) Det fortsatte hon att göra hela dagen. 
Sen på kvällen då hon låg på skötbordet och tog tag i höger fot som hon alltid gör, så mittiallt tog hon tag i vänster också, hon var så koncentrerad och tyst resten av kvällen, bara övade på att ta tag i båda fötterna samtidigt. :)
Man kunde riktigt se hur fascinerad hon var av sina nya tricks, hoppas hon fortsätter i samma stil! 

En annan ny grej hon gjorde igår, var att äta potatis/blomkål.
Hon har inte provat det förut, men gapade stort för varje sked i alla fall. :)
Jag själv hatar blomkål, så jag är imponerad då hon tyckte det var gott. 

Dagens planer är ännu oklara.
Daniel ska till Oravais och byta till sommardäck, så ska han ta med sig Nicolina, vilket betyder att jag kan göra vad som helst. 
Jag väntar på svar från min kompis, ifall hon kommer in till stan eller ej.
Endera går jag på stan med henne, eller så går jag ensam, det beror bara på om hon kan komma eller inte.
Jag hoppas verkligen hon kan komma, vi träffas så sällan nuförtiden, 
förut var vi tillsammans nästa varje dag.
Men nåja, om hon inte kan komma så får vi hitta på något nån annan gång istället. :) 

Nu ska jag gå och se om det finns något vettigt jag kan göra sålänge D och N sover.

Have a great weekend everybody!

0 kommentarer: