lördag 4 april 2009

söndag

Nicolina började dagen med att spy ner hela sig själv + halva mig. 
Hon hade inte ätit på hela natten, så mjölk hade jag så det räckte och blev över.
Som vanligt så åt åt hon inte tills hon blev mätt, utan tills det inte fanns mer, och tydligen så fanns det mycket mer än hon behövde.
Spydde gjorde hon, om man kan kalla det så, säkert 200ml kom flygande upp ur både mun och näsa, hon gjorde det dessutom sålänge hon låg intill mig, så jag fick lov att byta min tröja och hennes kläder förstås, för de var genomblöta från topp till tå. 
Hon såg lite förvånad ut efteråt, så mycket har hon inte spytt förr, men det tog inte länge innan hon sken upp som en sol igen.  
Nu sover hon bredvid D som vanligt, jag borde göra något vettigt sålänge jag kan. 

Jag trodde att det skulle vara mindre folk igår på Gina Tricot, men icke! 
Kvinnor är galna, de buckar och river och gör vad som helst för kläder. 
Jag hittade ett par snygga solglasögon, två par t.o.m, men jag hade varken tid eller lust att stå i en 100km kö.  
Jag ska göra ett nytt försök nästa vecka, kanske de flesta har hunnit shoppa av sig tills dess. 

Imorgon ska jag och N på loppis med Jessica, min näst äldsta storasyster, jag har aldrig varit dit förut så det ska bli kul. :) 


Btw, jag hittade en mysig bild från 2 december, 23 dagar innan Nicolina föddes (12 dagar till BF),
jag hade ändå inte så stor mage med tanke på att hon var 52 cm och vägde 3340 g. 


0 kommentarer: