lördag 11 april 2009

Påsklördag

Igår gjorde vi inget speciellt, som jag sa.
Mamma var barnvakt från 18-20, jag och D var bara ute och träffade lite folk, sen for vi hem till Daniel och tog Nicolina med oss. 
Vi ska försöka ikväll på nytt, då ska hon få vara hos mamma lite längre, för ikväll har vi tänkt hitta på något mer kreativt. Typ fest eller nåt? 
Vi har inte tänkt festa loss helt huvudlöst ifall ni tror det, 
nej nu pratar jag bara om en eller två cider.

Imorse gick jag och Nicolina hem till mamma, vi tänkte ge godis åt påskhäxorna där istället.
Det kom 5 påskhäxor sammanlagt, de flesta sprang mest ner vid radhusen och tittade inte ens upp till vårt hus. Vad är det med dagens barn? Latmaskar.   
Nicolina fick också va häxa, hon fick fräknar, ögonbryn, lite röda skinder och en duk på huvudet.
Hon brydde sig inte alls, tyckte bara att jag och mormor uppförde oss underligt då vi inte kunde sluta skratta åt henne.
Sen for mamma och Nicolina ut på promenad, jag gick hem till Daniels och lagade mat, 
nu ligger Nicolina och sover, då hon har vaknat ska vi testa ge henne potatis&morot på burk, sen så småningom far vi väl ut. 

Det har ju blivit riktigt fint väder nu, så jag hoppas verkligen vi hittar på något roligt ikväll!


0 kommentarer: