måndag 20 april 2009

Tisdag

Igår klädde jag på Nicolia sin nya vårdräkt, vi gick in till stan, mötte Jessica (min näst äldsta storasyster) och for till loppiset Adam & Eva.

Hittade inget men det var roligt i alla fall. 
När vi kom hem åt N potatis/broccoli puré för första gången, hon älskade det. 
Sen på kvällen for vi till Gamla Vasa för att lägga i en tvättmaskin, vi var till prisma och handlade under tiden och där fick N en ny leksak.
Det är ett mjukisdjur i form av en larv, gjord av olika material och färger + en gummibit att bita i, man kan använda den som armband eller lägga den på t.ex. babysittern.
14,90 kostade den, lite väl dyrt för en liten, rätt så enkel sak.   
Jag kände att jag inte hade något val, det finns inget sätt att komma undan det faktum att allt är dyrt nuförtiden, om man vill ha något får man lov att betala, och bebisar behöver ju leksaker.
När vi kom hem tittade vi på Finding Nemo, både jag och D har sett den förut, men vi tittade för Nicolinas skull, lite omväxling då hon vanligtvis bara ser på Kyle XY (som vi tittar för tillfället).
Haha, innan Nicolina hunnit bli 4 månader har hon redan sett hela Lord of the rings trilogin och alla Vänner avsnitt (10 säsonger), inte alla bebisar som gjort det! 

Idag vet jag ännu inte vad vi ska hitta på, Nicolina sover på vår säng nu men borde vakna snart.
Jag lyssnar på System of a down, de påminner om Josefin (min yngsta storasyster), men de påminner också om högstadiet. 
Daniel slutar redan 14 idag, vi far väl ut på promenad eller nåt, sen ska vi hämta tvätten vi tvättade igår + lägga i en ny maskin.

Have a nice day everybody!

0 kommentarer: