tisdag 14 april 2009

Hoppsan!

Blev riktigt nöjd med min nyrenoverade blogg, det brukar ta 100 år innan jag kan bestämma mig för något, men denhär gången tog det bara igår kväll + imorse. ;)


Nicolina försöker somna, hon har lite problem med tutten eftersom hon har kommit på att hon kan ta ut den med händerna, så blir hon arg sen då hon inte får tillbaks den i munnen, så jag måste springa dit varannan minut och lägga tillbaka den. 
En annan sak hon har märkt att hon har är tungan,
nuförtiden är den nästan alltid utanför munnen och så känner hon på den med händerna. 
Det finns mycket att upptäcka för en liten bebis! ;)   

Idag är det lika fint väder som igår, jag ska vänta med promenaden tills Daniel kommit hem, så far vi alla 3. 
Jag kan inte fatta att det redan är 15 april, vart far tiden? Det känns som att jag inte har gjort något sedan Nicolina kom, förutom att sköta henne förstås.
Förrästen så har hon börjat tycka jätte mycket om potatis-morots puré, fast det verkar som att hon har fått lite trög mage av det, så jag tror jag bara ger henne mjölk idag.

Städa borde jag göra idag, men jag vet inte om jag orkar. 
Tror jag har början på förkylning eller något, i alla fall har jag huvudvärk och lite irriterad hals, allmänt trött är jag också.
Får hoppas att det inte blir mer än så! Hatar att va sjuk denhär årstiden, då man vill va ute och njuta.    

Men nu tror jag ska ta upp Nicolina som inte har somnat ännu, klä på henne och ge henne mat, så får hon fara ut och sova på balkongen istället. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du jag får samma känsla ibland att hjälp jag har ju inte gjort ngt på snart 4 månader annat än matat, bytt blöja, tvättat kläder. . .

Elisabeth sa...

Hu fick du fixa bakgrunden sådär bra? Sku vila laga na mer personligt själv å.. :)

Janina sa...

Elisabeth - gå in på thecutestblogontheblock.com, där får du välj vilken balgrund du vill ha, sen så står det precis hur du ska gör :)

Elisabeth sa...

oj tack. :)