tisdag 31 mars 2009

april april!

1 april, äntligen!


Senare idag ska jag och min bästa kompis fara och se på det nya loppiset här i stan, Wasa citykirppis.
D stannar hemma med lill tjejen. 
Förr tyckte jag inte om loppis, men de har på något vis blivit mycket bättre här i stan, folk sköter om saker som de sedan säljer. När jag var liten hittade jag nästan bara huvudlösa barbiedockor och urtvättade t-skjortor, fast det hittade jag kanske bara för att jag inte visste vad jag skulle söka efter.

Nicolina har de senaste tre dagarna varit jätte lugn och glad, hon bara ler och pratar. 
Det skulle vara roligt om hon kunde få träffa någon annan bebis i samma ålder, i alla fall någon som är född hösten 2008, men jag känner ju inte någon som har en så liten bebis .. eller jo, jag "känner" nog några, men inte direkt någon av mina närmare vänner, och det är väl inte så konstigt eftersom jag bara är 17 år.   

Klockan är 08:26 nu, så snart kommer antagligen Nicolina somna om (hon sitter i babysittern nu och tittar på då jag skriver), då ska jag städa upp lite och sen när hon vaknar far vi ut på promenad, då vi kommer hem ska jag fixa mat (pasta med "mammas goda Dolmio sås"), sen så småningom kommer Daniel hem och 2 h senare kommer min bästis hit. 
Det var ungefär mina planer för idag.

0 kommentarer: