torsdag 12 mars 2009

Dag 1 i mitt hälsosammare liv

Ikväll ska jag jogga för första gången på mer än 1 år, det är något jag faktiskt har saknat.

Man känner sig så fri, speciellt med musik i öronen samtidigt. 

Jag och Nicolina var ut på promenad lite tidigare idag, vi gick in till Sale där jag skulle köpa mjölk och yoghurt, då fick jag syn på det nya numret av Cosmopolitan, och den slank förstås också ner i varukorgen. 
Där fanns det några sidor om träning och hälsosam kost, jag fastnade förstås direkt för just de sidorna, och fick en riktig kick!
NU är det dags att jag börjar äta nyttigt och träna på allvar, 
inte för att gå ner i vikt! Om jag skulle gå ner i vikt skulle jag börja se ut som Nicole Richie gjorde för 2 år sedan, och det vore ju jävligt onödigt.
Nej utan för att få en vältränad och stark kropp. 
Dessutom blir man mycket piggare, och det är något man måste va om man har en 3 månaders baby!
Jag äter inte precis ohälsosamt, jag har alltid valt t.ex. fisk före pizza, men kakor är min svagaste sida. Jag tänker absolut inte sluta äta kakor, men jag ska försöka äta sånt lite mer sällan.
Livet vore ju inte roligt alls om man inte fick äta något gott lite nu som då.  

Få se hur det går nudå, jag ska försöka hålla er uppdaterade. 

2 kommentarer:

ester-lisa sa...

Själv ska jag komma igång med löpningen genom att dagen till ära påbörja 30/30 programmet (programmet är till för att vänja kroppen vid löpning, göra en mer uthållig och för att undvika skador).
Har investerat i en väldigt bra bok om löpning! Kunde ju alltid kopiera upp det bästa och posta till dig :) KRAM!

Janina sa...

Ja tack! :D Låter bra :)