lördag 21 mars 2009

Lång dag för lilla Nico

Idag har vi alltså varit på kalas, det gick jätte bra.

Nicolina satt i soffan alldeles själv medan jag och Daniel satt bredvid och fikade, det tyckte hon om. 
Hon log åt mormor (mamma) och blev till sist så trött av allt gullande så hon somnade på moster (syster)  Jessicas säng. 
Innan vi for hem var vi till prisma och handlade mat, då hade tösen börjat bli hungrig, så hon var inte alls nöjd med att sitta i babystolen på varuvagnen, istället fick jag bära henne. 
Jag bar henne på sånt sätt så att hon fick titta på allt och alla, det var väldigt intressant, hon sa inte ett "ord" under hela shoppingturen. Hon bara tittade runt sig och funderade, jag fick även många förvånade blickar, "är det där hennes barn eller är hon hennes storasyster?" kunde man läsa i deras ögon. Till en början var sånt ganska irriterande, men nu har jag vant mig och om jag ska va  ärlig så skulle nog jag också titta en extra gång om jag såg mig själv med någon annans ögon.
När vi skulle packa i bilen och åka hem blev det annorlunda, då skrek hon hela vägen hem (iofs är det bara en ca. 5 minuters resa), hon fick mat direkt och åt lääänge. 
Sen var hon nöjd och vi har suttit och tittat på Vänner sedan dess, hon har tagit några tupplurar i pappas famn förstås, men mestadels har hon bara följt med Vännerna. 

Imorgon hoppas jag det blir lika härligt väder som det varit idag, för isåfall ska vi alla 3 ut på en lååång promenad!
Nu återgår jag till lördagsmys med min lilla familj. <3

0 kommentarer: