onsdag 11 mars 2009

Förkyld

Min lilla älskling har blivit sjuk. :(

Hostar, nyser och snörvlar gör hon, tycker så synd om henne!
Daniel blev förkyld i lördags, så jag antar att det är han som har smittat henne. 
Hon sov från 9 igår kväll till 5 imorse, så länge skulle hon vanligtvis inte sova om hon var frisk. 
Det positiva är ju att hon sover mycket, det negativa är att då hon är vaken är hon bara missnöjd.
Hon äter i alla fall bra, och ler när man pratar med henne, så det är väl inte så allvarligt sist och slutligen. 

Halv 11 imorse gick vi iväg till apoteket och köpte en näspump, ska försöka pumpa ut lite snor senare när hon vaknat, hon får ju inte ut det själv.
Hon har somnat i min famn nu igen, och idag tänker jag låta henne sova där tills hon vaknar, det känns väl bäst att få sova i mammas famn då man är sjuk.  

Daniel slutar 2 idag, jag tänkte fara på gym då men jag vet inte riktigt, jag vill inte riktigt lämna lilla Nico nu.
Jag far då hon blivit frisk istället.


I maj har jag och Daniel tänkt fara ner till Helsingfors 2 dagar, lillen ska också med förstås! 
Det är så härligt där på våren, och Nicolina har ju hunnit bli 5 månader då redan, så hon äter inte längre endast mjölk, och de säger ju att just då är det bästa tidpunkten att resa med barn.
De följer liksom bara med. Huvudsaken är ju att de får vara med mamma och pappa, så är allting bra. :)
Det ska bli så roligt, skönt att ha något att se fram emot!

0 kommentarer: