lördag 28 mars 2009

Framsteg och bakslag

Var det någon annan än vi som la av strömmen igår 21:30? 
Om ni inte vet vad jag pratar om, kan ni läsa här- http://www.earthhour.org/home/se:sv
Vi tände massa ljus och satt i sängen och myste, Nicolina var lite fundersam men tyckte säkert det var skönt då vi bara satt i sängen och gav all uppmärksamhet åt henne en hel timme.

Igår lyfte hon upp huvudet helt och hållet när hon låg på magen, i förrgår orkade hon inte hålla upp det helt, men direkt när jag la ner henne igår så höll hon upp huvudet och tittade stolt omkring sig :) dessutom rullade hon över till rygg efteråt utan någon hjälp! 
Hon märkte nog tydligen att hon gjort några framsteg, för efter att hon rullat över på rygg var hon så ivrig och försökte hela kvällen rulla från rygg till mage, men det gick ju inte lika bra.
Duktig är hon i alla fall!

Jag försökte ge henne lite ersättning igår, inte för att hon behöver det ännu, men hon tycker inte om det så jag ska försöka ändra på hennes inställning, för snart så lär hon nog behöva lite mer än bara modersmjölk, ska försöka ge lite varje dag nu så hon kanske börjar tycka om det mer.  
Först så åt hon nog lite, men när hon märkte att det inte var samma som hon alltid har ätit så blev hon ledsen.
Ska försöka idag igen.  

På tal om vädret, besviken är den mildaste beskrivningen av vad jag blev imorse när jag steg upp! Vitt, vitt, vitt .. jag trodde det skulle smälta bort, inte komma mer. 
Det är bara mars ännu, så man ska väl inte va orolig, det är såhär varje vår.
Först smältar det riktigt ordentligt, gräs kommer fram vid vägkanten och man börjar fundera när man kommer se första fiskmåsen, sen när man vänder ryggen till så vräker snön ner och allt blir som 3 månader tillbaka igen.   
Det man ska komma ihåg är att snön som kommer nu, försvinner lika fort som den kom, enda som behövs är 1-2 dygn med plus grader så är vägen lika bar igen. 
Dag 1 får gärna börja redan idag!

0 kommentarer: