tisdag 3 februari 2009

Första solskenet 09

Idag är jag och Nicolina ensamma hemma, ända till kvällen.

Daniel for till skolan 08, och slutar 14, direkt efter det ska han och tatuera sig .. igen. 
Det borde ta någon timme, dessutom måste han fler gånger eftersom det är 2 tatueringar han ska göra, och de är ganska stora.  
Undrar vad vi ska hitta på då? Nästa gång hon vaknat efter att jag har bytt blöja, bytt om till vardagskläder och matat henne far vi nog ut på en lång promenad, det är ju så underbart väder idag! Man får såna enorma vårkänslor i allt solsken, solglasögon skulle inte skada. 

Men så länge hon sover då, vad ska jag göra? 
Jag borde ta en dusch, men när man har en 5 ½ veckors baby är sovstunderna dyrbara, 
en dusch sjunker i värde radikalt, man lägger upp håret i en hästsvans och drar på sig gårdagens nerspydda kläder (baby spyor då förstås), det finns ju så mycket annat viktigare som måste göras,
t.ex. diska eller vika tvätt. 

Ojoj.. jag är nog minsann en annorlunda 17 åring!

0 kommentarer: