söndag 3 maj 2009

4.5 ~ Dagens irritationsmoment

Klockan är 08:34, Nicolina har ätit, varit uppe en stund och nu håller hon på att somna om.
Daniel ligger ännu och sover för han börjar först 10 idag. 


Här kommer meningen med dagens rubrik:
Jag blir så arg på folk som säger rakt ut vad de tänker, oavsett om det finns en risk att man blir sårad. 
T.ex. 4 dagar före jag fyllde 17, var det en tjej som sa åt mig att hon tycker det ser jätte äckligt ut då en 16 åring är gravid, om jag skulle varit 17 då skulle det tydligen varit en helt annan sak.
Tjejen i fråga är 6 månader äldre än mig och är själv gravid nu (läs: hon blev gravid då hon var 17).
Någon annan än jag som höjer ögonbrynen till den åsikten? Hur stor skillnad kan det va mellan 16 och 17 egentligen? dessutom är det väl inte endast siffror man ska se på, jag kunde ju ha sett ut som en 20 åring FAST jag var 16, skulle det se äckligt ut då? - svar: Nej.
Hur kan man va så dum så att man säger rakt ut åt en gravid ung kvinna att hon är äcklig?
Jag förstår bara inte varför hon var tvungen att säga det åt mig, hon kunde väl istället tänka det tyst för sig själv och om hon var tvungen att säga det åt någon, så skulle hon ju ha kunnat hitta någon annan än just jag, som var 16 år, 361 dagar och gravid. 

Någon som samtycker eller misstycker? Feel free to comment!

2 kommentarer:

Linda sa...

Hon va säkert bara anvonsjuk.. :)

Janina sa...

Joo hon måst ha vari he :P