lördag 4 juli 2009

4.7 ~ Lördag

Jag har på sätt och vis jätte mycket som jag skulle vilja skriva idag, men jag orkar inte för klockan är redan 22:25 och Nicolina har sovit ett tag, så jag borde väl lägga mig jag också.

Jag är ingen nattuggla, jag somnar tidigt och stiger upp relativt tidigt.

I alla fall har jag och Daniel varit ensamma hemma hos mig idag.
Mamma och Josefin var till stan från 9-17, så vi har "lekt familj" som Daniel kallar det.
Jag saknar verkligen att få bo ensam med Daniel och Nicolina, att få vara som en familj.
Om man inte vuxit upp helt så gör man det minsann när man får ett barn, då känns det plötsligt inte alls så "normalt" att bo hemma hos morsan längre.
Det finns förstås massa positiva saker också med att bo hemma, t.ex. all hjälp man får och om man behöver råd så finns ju mamma där till hands, och vem vet bättre om inte ens egen mamma?
Så att bo hemma ett tag skadar ändå inte.

Igår var vi till stan några timmar efter att Daniel slutat arbetet, han slutade 13:30.
Jag hittade rätt så mycket åt mig själv, nästan allt var på REA t.o.m. Så det blev rätt så billigt.
Nicolina fick några klänningar/toppar, som passar att ha när det är typ +30 grader, så jag hoppas att det blir det igen!
Innan vi for hem var vi in till Citymarket, där fick Nicolina något sorts skratt anfall,
hon skrattade åt precis ALLT! man behövde bara titta på henne så började hon gapskratta.
Det var skoj! :D

Nej nu ska jag nog försöka sova tror jag, även om jag inte är så trött men stannar jag uppe längre så lär jag nog ångra det imorgon bitti när Nicolina är pigg och redo för en ny dag full av bus.
Min myyysiga lilla Nicolina! v

0 kommentarer: